Pages

Rabu, 24 Oktober 2012

Ganti Rugi Mengikut Syarat Dan Terma.

Tentu anda geram bila barang yang anda hantar kepada penerima mengalami kerosakan atau pecah dan anda terpaksa menghubungi bahagian khidmat pelanggan bahagian kurrier yang terlibat. Bagi sesiapa yang pernah bekerja di bahagian retail atau pasaraya mungkin berdepan risiko sebegini setelah bahagian penerima membuat aduan kepada penghantar. Jika anda sebagai penghantar barang mungkin anda akan menghubungi bahagian kurrier tentang masalah barang yang pecah atau rosak sebelum bahagian pengurusan kurrier menyelesaikan masalah dengan menghubungi penerima. Jadi bahagian pengurusan kurrier menghubungi anda untuk mengetahui harga kos barang yang pecah atau rosak yang diterima oleh penerima. Jika jumlah harga kerosakan barang melebihi daripada harga yang perlu dibayar oleh syarikat kurrier, anda sebagai penghantar perlu membuat laporan kepada syarikat tentang kerugian yang perlu ditanggung. Anda sebagai pelanggan kepada syarikat kurrier perlu mengikut syarat dan terma yang terkandung dalam salinan resit yang diberikan oleh syarikat kurrier. Jadi sebelum anda ingin menghantar barang kepada penerima, anda perlu pastikan barang berkaca perlu dibungkus dengan menggunakan beberapa lapis kertas yang tebal atau plastik yang mengandungi kedapan udara untuk mengelakkan barang tersebut pecah atau rosak. Pastikan kotak tersebut dilekatkan dengan label mudah pecah atau 'fragile' untuk memastikan pihak kurrier dapat menghantar barang mudah pecah atau rosak dengan begitu baik. Jika anda tidak berpuashati dengan bayaran gantirugi dari syarikat kurrier, anda boleh membuat insuran yang dapat kadar yang telah ditetapkan atau anda beralih membuat akaun kurrier yang lebih baik dan kompetetif.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...