Pages

Ahad, 7 September 2014

Sesuatu Yang Baru Di UMP Gambang.

Assalammualaikum dan selamat pagi semua! Setelah memuatturunkan aplikasi blogger di android, barulah rancak sedikit saya mengepos entri yang baru dan segar untuk dibaca oleh para pembaca budiman sebelum saya memulakan bekerja pada hari Ahad yang mulia ini.
Semalam saya ada berkesempatan menghantar entri yang terbaru. Setelah pertama kali kami bermalam di Maran, Pahang, kami meneruskan perjalanan kami ke UMP Gambang untuk pendaftaran adik ipar dalam jurusan Sains Komputer.
Bila sampai di UMP Gambang yang berdekatan dengan lebuhraya Kuala Lumpur Kuantan, kami melaporkan diri di pintu masuk UMP dan petugas-petugas UMP memberikan salinan peta dan risalah mengenai pendaftaran mahasiswa-mahasiswa baru 2014.
Tempat meletakkan kereta juga luas dan dibantu dengan petugas-petugas UMP yang begitu komited sekali. Bila kami masuk ke dalam bahagian pendaftaran, ternampak ramai keluarga mahasiswa-mahasiswa baru yang berkumpul di khemah-khemah yang disediakan oleh pihak UMP. Mahasiswa-mahasiswa yang baru mendaftar diri di dalam dewan. Cuaca pada hari itu sangat baik sekali. Memang nampak sibuk pada hari pertama pendaftaran mahasiswa-mahasiswa baru di UMP, namun petugas-petugas UMP tetap memberi layanan terbaik kepada keluarga mahasiswa-mahasiswa baru ini.
Setelah selesai pendaftaran di dewan tersebut, kami terus pergi ke kolej kediaman mahasiswa-mahasiswa baru. Di sana ramai ahli keluarga memunggah barang-barang mahasiswa-mahasiswa baru ke bilik kediaman mereka. Sempatlah juga saya singgah di kafe dan kedai yang berada di bawah blok kediaman mahasiswa-mahasiswa baru. Memang nampak selesa dan sesuai untuk mahasiswa-mahasiswa belajar disini. Ada juga tempat gelanggang bermain yang begitu luas. Sesuatu yang menarik sudah pasti sebuah masjid yang memudahkan mahasiswa-mahasiswa dan keluarga bersembahyang disitu dan ruang berkumpul ditempat yang selamat jika berlaku sebarang kecemasan. Kebanyakan mahasiswa-mahasiswa yang baru mendaftar di UMP berpakaian sopan dan perlu mengikut kod etika pakaian. Warna-warna bangunan kolej kediaman disini tampak ceria seolah-olah memberi semangat baru kepada mahasiswa-mahasiswa yang baru mendaftar disini. Alhamdulillah segala urusan pendaftaran adik ipar kami sudah selesai dan kami beredar pulang.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...