Pages

Khamis, 31 Januari 2013

Berhati-hati Dengan Panggilan Private.

Salam dan selamat makan tengahari buat rakan-rakan Facebook, Blogspot, Nuffnang, Twitter, Google+ dan lain-lain. Baru-baru ini saya menerima panggilan bertalu-talu dari nombor yang dirahsiakan. Pada permulaannya saya tidak mengendahkan langsung panggilan tersebut dan akhirnya saya dihubungi oleh agen dari sebuah bank yang seolah-olah semacam terdesak untuk mempromosikan sesuatu kepada saya. Memanglah panggilan tersebut mengganggu urusniaga saya dengan pelanggan dan saya memberitahu kepada mereka yang saya sibuk dengan kerja. Akhirnya mereka sempat juga menelefon saya dan mempromosikan apa mereka hajati. Bila saya memberitahu kepada mereka yang saya tidak berminat dengan promosi mereka itu, terdengar suara mereka seolah-olah berasa kecewa dengan respon saya. Mungkin anda pernah mengalami situasi yang berlaku kepada saya. Jadi saya mengesyorkan anda supaya berhati-hati dengan panggilan sebegini. Adakala mereka mengambil kesempatan untuk menipu atau menjadikan panggilan itu sebagai scam. Sekiranya anda menerima panggilan sebegini dari pihak bank, anda hanya perlu menjawab anda belum bersedia dan jangan sekali-kali menerima promosi tersebut. Selepas itu anda perlu menelefon pihak bank, samaada promosi itu wujud atau tidak. Jangan sekali-kali anda dedahkan butiran peribadi seperti nombor telefon melalui Facebook secara umum, begitu juga dengan nombor kad pengenalan, nombor kad kredit atau kad debit, no. pin, alamat serta password atau kata laluan bagi akaun Yahoo! anda perlu lebih selamat dan panjang dengan melebihi 15 karekter (termasuk alphabet,simbol dan nombor sukar dipecahkan oleh penceroboh). Jadi saya mengharapkan rakan-rakan diluar sana berwaspada dengan panggilan yang kita tidak ketahui samada panggilan itu scam atau tidak.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

I actually wanted to send a simple

word to be able to

[url=http://www.cheap-toms-outlet.com]cheap toms[/url] express gratitude to you for all of the unique

guidelines you are giving out on this site.[url=http://www.cheap-toms-outlet.com]toms outlet[/url] , My long

internet search has at the end of

the day been honored with

awesome concept to exchange with

my family members. I would point out that

we site visitors are very endowed to

exist in a magnificent site with so many toms shoes outlet outstanding cheap toms shoes people with interesting guidelines. I feel rather

grateful to have encountered your site and look forward to plenty of more fabulous moments reading here.

Thanks again for a lot of things.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...