Pages

Khamis, 31 Mac 2011

Menghargai Pelanggan.

Bagus juga premis Maxis, Mersing ini membuat cabutan bertuah dan jamuan untuk para pelanggannya. Sekurang-kurangnya ada aktiviti yang boleh mengeratkan lagi hubungan para pekerja Maxis dengan pelanggan-pelanggannya di sekitar bandar Mersing. Walaupun ada yang tidak menang dalam cabutan bertuah, sekurang-kurangnya mereka dapat menjamu makanan dan minuman disitu. Ada baiknya juga premis-premis perniagaan yang lain boleh mengikut cara Maxis Mersing menghargai pelanggan mereka dengan cara yang berlainan. Memang seronok juga dapat beramah mesra dengan pelanggan-pelanggan yang hadir untuk mengetahui cabutan bertuah tersebut. Kita yang dilahirkan sebagai seorang peniaga boleh membuat pelbagai aktiviti-aktiviti yang boleh mendekatkan diri dengan pelanggan seperti membuat roadshow atau mengambil bahagian di dalam karnival yang dianjurkan oleh majlis perbandaran atau daerah. Sememangnya pengalaman bertemu pelanggan jangan disia-siakan dan perlu lebih proaktif untuk memperkenalkan diri kita kepada masyarakat setempat. Kenapa kita harus malu untuk membuat aktiviti-aktiviti yang lebih memberi manfaat kepada kita dan juga untuk pelanggan yang lebih dihargai. Sudah pasti kita perlu lebih merangka lebih banyak strategi-strategi untuk membuat sesuatu yang lebih bermakna untuk menghargai pelanggan terutama pelanggan tetap yang sentiasa memberi sokongan kepada kita.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...