Pages

Rabu, 27 April 2011

Disiplinkan Diri Untuk Lebih Maju Kehadapan.

Dalam kehidupan seharian, kita telah terdidik untuk menjadi lebih berdisiplin dan sentiasa menjaga waktu solat supaya kita tidak mudah terbabas atau lebih terleka. Disiplin itu penting terutama jika kita berkerja atau berniaga, kita perlu menepati masa dan tidak membuang masa sesuka hati seperti bermain PSP di tempat kerja sehinggakan nilai mutu kerja semakin merudum.
Majikan berasa beruntung memiliki pekerja-pekerja bawahannya yang begitu disiplin dan terlalu komited. Dengan peraturan-peraturan yang begitu ketat di tempat kerja memberi aras yang begitu tinggi untuk menghasilkan pekerja-pekerja yang begitu tinggi nilainya. Sudah pasti yang mengembirakan hati majikan, pekerja-pekerja yang memberi keuntungan besar kepada syarikat dan sentiasa memberi perkhidmatan yang begitu cemerlang terutama kepada pelanggan-pelanggan setianya.
Sebagai seorang supervisor atau line leader akan memastikan dan memantau aktiviti-aktiviti anak buahnya dengan begitu berkesan dan sentiasa memberi motivasi kepada mereka untuk menjadikan pekerja-pekerja yang lebih kompetetif dan daya tahan yang begitu tinggi. Jika mereka didapati bersalah, supervisor atau line leader akan memberi notis amaran dan jika kesalahan itu diulangi, sudah pasti hukuman yang setimpal akan diberikan untuk menjadikan para pekerja lebih berdisiplin dalam jangka masa yang panjang. Dengan penerapan disiplin di tempat kerja sudah pasti para pekerja dapat menjalankan tugas dengan komitmen yang tinggi dan sudah pasti syarikat itu akan mengorak langkah yang begitu jauh sekali.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...