Pages

Rabu, 13 April 2011

Berfikiran Positif.

Salam untuk pembaca yang dihargai. Memang sudah lama saya tidak mencoret sesuatu di dalam blog ini disebabkan kesibukan dan saya banyak memberi tumpuan kepada keluarga saya. Sebelum ini banyak tempat saya singgah dan banyak pembaharuan di sesuatu tempat khususnya di Melaka dan Kluang, Johor. Sememang jika kita bersama-sama dengan rakan seperjuangan dalam bidang bisnes ini, perlu berfikiran positif dan cuba mengelakkan sebarang prasangka yang lebih negatif kepada rakan sekerja. Adakala kita perlu lebih banyak berfikir dan menilai lebih dalam lagi apabila berdepan dengan tindakan rakan seperjuangan dalam bisnes. Mungkin kita rasa tidak selesa atau tidak serasi jika tindakannya di luar jangkaan kita. Baru-baru ini mungkin saya berasa hairan mengapa ada polis bantuan yang perlu berkawal di luar premis jualan di tempat saya bekerja dan rakan saya dipanggil untuk membantu perkara-perkara yang perlu diselesaikan dengan sebaik mungkin di luar premis ini. Mungkin ada perkara-perkara yang memberikan keadaan yang lebih positif dan dapat meningkatkan keselamatan di dalam premis jualan tempat saya bekerja ini. Sebelum ini memang banyak perkara-perkara yang negatif yang berlegar-legar dalam pemikiran saya. Setelah perbincangan dengan rakan sekerja, barulah saya faham keadaan yang sebenar. Sememangnya kita perlu lebih berfikiran positif dan perlu buang sifat-sifat yang negatif dalam diri kita apabila kita berada dalam bidang perniagaan.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...