Pages

Rabu, 4 Ogos 2010

Rumah Berhantu.

Bila aku dapat kerja di bandar Muar, majikan aku sediakan sebuah rumah teres yang sudah lebih 2 bulan tidak berpenghuni. Waktu itu umur aku baru 19 tahun dan ingin mencuba sesuatu yang baru dalam alam pekerjaan. Apabila aku sampai di rumah itu, lantai di ruang tamu tampak basah. Rupa-rupanya majikan aku yang berbangsa Arab baru sahaja membersihkan rumah itu. Di belakang rumah aku terdapat seekor anjing hitam yang dirantai oleh tuannya. Anjing itu sentiasa menyalak di belakang rumah aku. Pada sebelah malam, tiba-tiba aku berasa sesak nafas seolah-olah ada sesuatu yang menekan pada badanku. Lalu aku memberitahu kepada majikan aku mengenai perkara itu. Majikan aku meminta aku membuka sedikit tingkap untuk pengaliran udara di dalam rumah itu. Pada pukul 3 pagi, tiba-tiba aku terdengar ketukan kuat pada pintu utama rumah itu. Bulu romaku meremang dan aku tidak putus-putus membaca ayat Kursi dan doa. Aku tidak dapat melelapkan mataku dan terus membaca ayat Kursi sehingga bunyi ketukan pada pintu itu hilang secara tiba-tiba. Hari berikutnya aku membaca surah Yassin sebagai pendinding untuk diri sendiri.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...