Pages

Ahad, 15 Ogos 2010

Sahur di bulan Ramadhan.


Salam buat semua pembaca muslimin dan muslimat. Selamat berpuasa di bulan yang mulia ini. Memang mengejutkan berita pada pagi tadi mengenai sahur yang tidak dapat dibuat dengan begitu baik sekali. Mungkin sudah takdirnya jadi begitu. Saya ingin ceritakan pengalaman sahur yang saya tidak dapat lupakan. Memang seronok jika saya imbas kembali kenangan yang dulu. Waktu itu saya menunggu keretapi di Kuala Lumpur. Setibanya keretapi yang akan menuju ke Singapura, saya dan rakan terus naik keretapi itu pada pukul 12 tengahmalam. Pada malam itu saya lena dibuai mimpi di dalam koc keretapi. Bila datang pemeriksa tiket, cepat-cepat saya hulurkan tiket kepadanya. Setiba di Seremban, saya turun ke landasan dan pergi membeli makanan di kedai yang berhampiran.
Selepas itu sayapun kembali ke tempat saya dan terus tidur di dalam koc keretapi itu. Disebelah saya ada seorang perempuan muda yang baru sampai dari Seremban. Ketika sampai di Gemas saya terus bersahur pada 4pagi. Memang agak lama keretapi berhenti di Gemas. Selepas itu ....(bersambung)

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...