Pages

Ahad, 18 September 2011

Kenduri Kahwin Dalam Bulan Syawal.

Salam kepada para pembaca yang dihargai. Semoga hujung minggu ini, anda semua dapat hidup dengan lebih ceria dengan keluarga dan rakan-rakan. Dalam bulan Syawal ini, banyak juga pelanggan yang memberi kad jemputan kahwin. Hari ini sahaja, saya sempat singgah di Taman Seri Bayu, Mersing. Tak sangka mertua rakan saya ini menerima orang baru dan saya tidak sempat melihat mempelai kerana saya perlu meneruskan kerja saya di kedai. Memang meriah dan banyak juga makanan dan minuman yang disajikan untuk tetamu yang hadir. Minggu depan pula ada beberapa kenduri kahwin di Mersing, kemungkinan saya dapat singgah di Taman Wawasan, Mersing sahaja. Sekurang-kurangnya dapatlah juga mengenali keluarga pengantin dengan lebih dekat lagi dan secara tidak langsung kita sudah berada dalam masyarakat taman yang lebih harmoni. Memang sesekali kita kena rajinlah mengunjungi rumah pengantin jika kita sudah menerima kad jemputan daripada mereka. Jika tidak singgah, bimbang juga hubungan dengan mereka menjadi tidak akrab lagi. Sekurang-kurangnya kita menunjukkan muka kita di majlis perkahwinan mereka dan mereka sudah pasti gembira dengan kehadiran kita disana. Ramai yang ingin membuat kenduri kahwin dalam bulan Syawal kerana mereka merasakan bulan Syawal merupakan bulan yang istimewa bagi umat Islam. Mereka mengharapkan mendapat zuriat yang lebih baik lagi dalam kehidupan mereka.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...