Pages

Jumaat, 21 Oktober 2011

Lain Yang Diminta Lain Yang Dapat.

Memang kadang-kadang apa yang kita harapkan dari promosi oleh premis perniagaan tidak sama dengan barang yang dipamerkan dan menyebabkan pelanggan rasa tertipu. Begitu juga apabila pelanggan memesan sesuatu dari pelayan restoran dan tiba-tiba makanan yang dipesan tidak sama makanan yang dihantar kepada pelanggan. Menyebabkan pelanggan rasa geram dengan ketidakprihatinan pelayan tersebut mengambil pesanan. Dalam keadaan sebegini pengusaha perlu bijak berdepan masalah yang dialami oleh pelanggan dan berunding dengan begitu baik untuk mendapatkan jalan penyelesaian yang terbaik. Kalau dapat pelanggan yang boleh bertolak ansur, sudah pasti pelanggan tersebut membayar apa yang diterima dari pelayan restoran. Jika pelanggan itu terlalu cerewet dan berkira, mungkin konflik mudah berlaku dan menyebabkan pelanggan serik menjamu selera disitu. Begitu juga dipasaraya, ada pasaraya yang terlepas pandang tentang harga yang dipamer tidak sama dengan harga yang discan di kaunter pembayaran dan menyebabkan pelanggan rasa keliru dan serik untuk singgah di premis perniagaan tersebut. Sepatutnya kesilapan teknikal perlu diperbaiki dari masa ke semasa dan ini dapat mengurangkan ketidakpuasan pelanggan kepada premis tersebut.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...