Pages

Khamis, 19 Januari 2012

Melawat Pesakit Di Hospital.

Semalam saya dan isteri bercadang untuk melawat bapa kenalan di Hospital dan sempat membeli buah-buahan untuk bapanya yang mengalami sakit asthma. Rupa-rupanya bapa kenalan tersebut sudah discaj dari wad, jadi kami membuat keputusan memberi buah tangan pada hari keesokan harinya. Sewaktu saya bekerja di Kuala Lumpur, saya teringat yang saya sempat juga melawat rakan yang mengalami pembedahan di kepala dan muka. Jadi sempatlah melihat bagaimana dia berada di wad hospital yang adakalanya terpaksa membawa dextrose masuk ke dalam tandas. Memang adakala kita perlu memberi sedikit buah tangan dan juga membaca doa supaya dia sembuh secepat yang mungkin. Secara tidak langsung kita dapat manfaat dan keberkatan apabila kita melawat rakan kita di wad. Rakan saya mengalami kemalangan di tepi jalan raya. Dimana motosikal yang dibawanya terbabas dan terkena tiang lampu. Mujur nyawanya masih panjang dan yang pasti saya teringat ibubapanya sanggup datang dari Sabah untuk melawat anaknya yang mengalami kemalangan. Memang mengharukan, tapi kenangan itu menjadi saya lebih prihatin dengan keselamatan diri. Ada juga rakan saya yang baru melahirkan anak dan sempat juga saya membeli roti, susu soya dan buah-buahan untuk rakan sekerja saya sewaktu saya menginap di Lembah Klang dan yang menariknya, jururawat memuji tindakan saya yang begitu prihatin terhadap rakan saya yang berlainan bangsa. Memang seronok bila bertemu rakan sekerja yang baru bersalin dan mendapat anak yang begitu comel sekali.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...