Pages

Isnin, 9 Januari 2012

Terkena Monday Blues.

Pagi-pagi saya dan isteri terkena Monday Blues. Banyak pula hal yang perlu saya buat pada pagi-pagi Isnin dengan menghantar anak ke rumah pengasuh dan juga membeli ikan dan sayur di pasar Mersing. Nasib baik anak saya tak meragam di dalam kereta. Mungkin dia faham keadaan saya dan isteri saya yang akan pergi bekerja pada hari yang memang sibuk pada hari Isnin. Tambahan pula isteri saya ada perhimpunan di sekolah barunya, jadi mungkin kena datang awal ke sekolah. Bagi rakan-rakan Facebook, Twitter, Myspace, Nuffnang dan lain-lain yang tinggal di Lembah Klang mungkin menghadapi trafik jam yang teruk pada hari ini. Semoga rakan-rakan disana dapat menghadapi suasana yang lebih tenang tanpa melibatkan diri dengan perkara-perkara yang tidak mendatangkan faedah. Sememangnya adakala kita rasa sibuk di awal pagi Isnin dan akan berdepan dengan banyak kerja yang tertangguh. Bagi sesetengah orang, mereka akan membahagikan masa dengan membuat jadual atau mencatitkan sesuatu pada organizer atau kalender mereka. Selain itu mereka akan membahagikan tugas kepada rakan-rakan sekerja pada sebelah pagi Isnin dengan membuat taklimat atau mesyuarat sebelum urusan perniagaan dijalankan. Sememangnya masa itu amat berharga terutama pada waktu puncak dan mereka sudah bersedia untuk membereskan kerja-kerja yang tertangguh sebelum membuat kerja-kerja yang baru. Kebiasaannya saya cuba berjumpa lebih ramai pelanggan di luar sana pada sebelah pagi Isnin dan mencuba untuk memberikan yang terbaik untuk pelanggan saya disamping mempromosikan produk-produk yang sesuai untuk pelanggan yang berkunjung ke kedai. Semoga anda yang berkunjung ke blogspot saya dapat menjalani tugasan dengan lebih baik lagi pada hari Isnin dan anda tidak terasa stress dengan gelagat-gelagat rakan-rakan, pelanggan dan juga orang sekeliling anda yang boleh menyakiti hati anda.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...