Pages

Rabu, 11 Mei 2011

Belajar Berdikari Dan Cepat Belajar Dalam Bidang Perniagaan.

Salam ceria untuk para pembaca yang budiman. Sudah lama saya tidak mencoretkan sesuatu di blog ini mungkin disebabkan banyak tugasan yang perlu saya siapkan sebelum cuti sekolah pada penghujung bulan Mei ini. Memang ramai pembaca memiliki sikap berdikari yang begitu baik sekali tanpa bergantung kepada orang lain. Dengan memiliki sikap berdikari, anda mungkin boleh mendapat kejayaan yang memberi kepuasan yang mendalam dengan belajar dengan begitu cepat untuk mengatasi cabaran-cabaran yang mendatang. Umpama sebuah kapal yang ingin belayar tanpa adanya bantuan kapal lain, sudah pasti kapal tersebut begitu teguh dan bersedia untuk berdepan dengan badai yang kuat di lautan yang luas. Dengan adanya rumah api dapat memberi panduan kepada kapal tersebut.
Dalam bidang perniagaan ini, seseorang yang memiliki ilmu yang cukup dapat menguruskan perniagaan dan perlu berdiri dengan sendirinya. Saya sendiri pernah mengalaminya sewaktu mula sampai di bandar yang belum saya kunjungi selama ini. Memang terlalu baru dan perlu berdikari untuk mendapatkan bekalan atau barang dari pembekal dan menguruskan sebuah premis jualan. Banyak juga perkara-perkara baru yang perlu saya pelajari dari pekerja yang sudah berpengalaman.
Sekali-sekala tidak salah kita merujuk kepada rakan-rakan kita yang lebih berpengalaman di tempat lain untuk mengetahui bagaimana untuk menguruskan perniagaan dengan keadaan begitu baik sekali. Pada permulaan memang payah untuk mendapatkan barang dan berurusan dengan pelanggan yang baru dikenali. Lama kelamaan kita akan cepat belajar dari orang lain dan dapat mengemudikan premis jualan tersebut dengan begitu mudah tanpa perlu bergantung kepada orang lain. Tambahan pula kita akan mudah cepat belajar bagaimana untuk membuat promosi dan jualan yang boleh memberi keuntungan kepada syarikat.
Dengan sifat berdikari dan cepat belajar dapat memberi kemajuan kepada seseorang yang menceburi dalam bidang perniagaan dan akhirnya akan memberi kejayaan yang bermakna dalam hidupnya.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...