Pages

Isnin, 16 Mei 2011

Guru Sebagai Lilin Yang Menyinari Alam.


Salam sejahtera kepada para pembaca sekalian. Hari ini Hari Guru yang disambut dengan begitu hebat di Malaysia. Jasa mereka sangatlah berguna untuk mendidik anak bangsa Malaysia menjadi orang yang berguna kepada masyarakat, negara dan juga di peringkat antarabangsa. Saya berterimakasih kepada cikgu-cikgu saya yang mengajar saya memandu di Kluang dan Mersing terutama Cikgu Shamsudin. Tanpa mereka sudah pasti saya tidak mahir memandu kereta di atas jalan raya. Begitu juga isteri saya yang bekerja sebagai guru yang banyak membantu saya menempuh segala cabaran dalam kehidupan ini. Saya juga tidak melupakan jasa pensyarah saya di UM terutama Prof.Madya Dr. Shamsinah, Allayarhamah Prof. Madya Dr. Hadida, Prof. Madya Dr. Shafiq, Dr. Teh Lay Kek dan lain-lain yang banyak membantu saya menjadi seorang graduan yang berjaya dalam profesion farmasi. Paling saya tak lupakan jasa cikgu-cikgu saya di SEMESTA Raub terutama Cikgu Hanim Kamari, Cikgu Shahrizat dan Cikgu Wan Norhayati yang banyak memberi pemangkin untuk menjadikan saya lebih berdaya saing dan menguatkan semangat untuk terus belajar lagi. Saya rasa bersyukur kerana dapat berjumpa para pendidik yang hebat yang banyak memberi peransang menjadi insan yang lebih berjaya. Saya akhiri dengan ucapan "Selamat Hari Guru" kepada guru-guru di Malaysia. (Tanpa seorang mentor atau guru sudah pasti anak muridnya akan hilang arah tujunya)

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...