Pages

Khamis, 12 Mei 2011

Lagi Rancak Lagi Meriah!


Dengan adanya pelbagai aktiviti seperti penganjuran futsal, karnival dan pertandingan memancing sudah pasti memberi tarikan yang begitu kuat untuk memeriahkan lagi keadaan sesebuah bandar. Malah merancakkan lagi ekonomi sesebuah bandar itu dari menjadi sebuah bandar mati.
Sebelum ini saya pernah pergi ke pasar tamu di bandar Kudat, Sabah yang mana ramai pengunjung yang datang membeli pelbagai barang di situ. Tambahan pula ada aktiviti-aktiviti menarik disitu yang memberi pengalaman yang bermakna bagi pengunjung yang baru singgah di bandar Kudat. Ada juga pertandingan bola sepak di antara jabatan-jabatan kerajaan yang berlangsung di bandar tersebut dan secara tidak langsung memberi kesan yang begitu positif dalam bandar tersebut.
Begitu juga di bandar Mersing, tempat saya bekerja disini, banyak aktiviti-aktiviti yang menarik yang boleh menarik ramai pengunjung singgah di bandar ini. Yang terbaru pertandingan memancing anjuran Berita Harian di Tanjung Leman. Sudah pasti hadiah yang begitu lumayan menanti para pemenang yang menangkap ikan yang begitu berat sekali. Memang ramai yang mengambil peluang untuk menyertai pertandingan tersebut dan sudah pasti ramai yang singgah ke bandar Mersing. Secara tidak lansungnya sesebuah bandar itu menjadi lebih meriah dengan adanya pelbagai aktiviti-aktiviti yang memenuhi kalendar pada tahun ini.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...