Pages

Rabu, 4 Mei 2011

Nilai Kesetiaan Seseorang Pekerja.


Salam untuk para pembaca blog, facebook dan lain-lain yang dihargai. Terimakasih kerana sudi singgah ke sini. Sudah lama saya tidak mencoretkan sesuatu yang ringkas disini setelah bercuti bersama isteri dan anak di Melaka Bandar Bersejarah semasa cuti Hari Buruh. Memang banyak perkara-perkara yang boleh dibincangkan dalam blog saya antaranya sudah pasti nilai kesetiaan seorang pekerja kepada syarikat yang banyak mengubah cara hidupnya yang lebih maju ke hadapan.
Untuk mendapatkan pekerja yang lebih setia dan memberikan komitmen yang begitu tinggi memanglah sukar. Ditambah keikhlasannya bekerja di bawah syarikat yang mementingkan kualiti dan sudah pasti membantu untuk mendapat keuntungan yang begitu bagus sekali dalam bidang perniagaan.
Sebelum ini saya sendiri berdepan masalah untuk mendapatkan pekerja yang betul-betul ikhlas dan sudah pasti sukarnya untuk mendapatkan pekerja yang begitu setia untuk bekerja lama di sesebuah syarikat yang lebih kompetetif. Mungkin dengan bantuan rakan sekerja yang begitu berpengalaman sudah pasti dapat membantu untuk mendapatkan pekerja yang begitu berminat bekerja. Saya tidak nafikan bukan semua yang berminat bekerja, hanya segelintir yang datang bekerja yang tidak fokus pada kerjanya dan sentiasa memberi tumpuan kepada masalah peribadi.
Dengan melihat latar belakangnya dan sentiasa berhubung dengan syarikat yang pernah menerimanya untuk bekerja, sudah pasti kita dapat mengetahui keadaan calon-calon pekerja yang begitu sesuai bekerja di tempat saya bekerja.
Jika kita memiliki pekerja yang begitu rajin dan sudah lama bekerja ditempat kita, tidak salah kita memberi ganjaran samaada melalui pujian, hadiah dan sebagainya untuk menghargai kesetiaan dan perkhidmatan cemerlangnya. Mungkin cara sebegini dapat menyuburkan nilai-nilai hubungan yang begitu positif dan secara tidak langsung mengukuhkan lagi kestabilan syarikat tersebut.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...