Pages

Selasa, 12 Julai 2011

Berikan Ganjaran Dan Harga Istimewa Untuk Pelanggan Tetap.


Salam untuk rakan-rakan Gengblogger, Nuffnang, Facebook & Twitter yang ceria. Sesekali ajak rakan-rakan yang lain makan tengahari di restoran-restoran atau cafe yang menawarkan hidangan pada harga yang istimewa. Bagi rakan-rakan yang terjun dalam bidang perniagaan, anda boleh memberi ganjaran dan harga istimewa untuk pelanggan tetap anda. Begitu juga bagi pelanggan yang memiliki kad ahli, sudah tentu kita yang dilahirkan sebagai peniaga harus memberi keutamaan kepada pelanggan tersebut. Memang seronokkan bila ramai pelanggan tetap berkunjung ke kedai kita dan bertanya khabar sambil membeli-belah barang-barang di kedai kita. Memang saya akui untuk mendapatkan pelanggan baru amat sukar berbanding mendapatkan pelanggan lama. Sekurang-kurangnya kita mencuba memikat pelanggan-pelanggan baru dengan tawaran yang istimewa jika mereka ingin mendapatkan kad ahli. Sayapun tertarik dengan cara kedai yang menjual barangan di Mersing yang sentiasa menjaga hati pelanggan mereka dengan servis yang bagus sambil menawarkan harga yang berpatutan kepada pelanggan mereka. Tambahan mereka memberi mata dan pelanggan itu akan menebus hadiah jika mata pada kad mereka mencapai sasaran. Memang berbaloi bagi pelanggan yang setia membeli produk dan perkhidmatan di kedai mereka.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...