Pages

Jumaat, 29 Julai 2011

Perang Harga.


Semakin hampir dengan hari perayaan, banyak premis-premis perniagaan yang akan melobi harga yang terendah untuk pelanggan-pelanggan mereka supaya tidak beralih ke premis pesaing mereka. Mungkin ada taktik yang menarik dan kreatif yang dapat mengikat pelanggan terus berurusan dengan penjual-penjual yang begitu aggresif untuk meningkat jualan di premis mereka. Memang dalam bulan puasa ini, jualan menjadi lembab sedikit dan tiba waktu puncak sudah pasti harga yang ditawarkan pada pelanggan begitu istimewa dengan potongan yang begitu menarik. Ada premis-premis perniagaan yang begitu galak menukar harga barang begitu drastik dan sudah pasti dapat mengelirukan pesaing-pesaing mereka dan ini menyebabkan pelanggan mudah beralih ke tempat mereka. Premis-premis sebegini umpama anai-anai yang akan merosakkan lagi bisnes pesaing-pesaing yang lain. Jika kita berdepan dengan situasi begini, kita perlu lebih peka dan sentiasa membuat strategi yang terancang tanpa di ketahui oleh mereka. Yang penting kita perlu lebih kreatif dan mencari jalan alternatif bila berdepan dengan situasi perang harga dengan mengadakan gerak gempur secara aggresif dan sentiasa berhubung dengan begitu rapat dengan pelanggan.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...