Pages

Jumaat, 8 Julai 2011

Perlu Berguru Dengan Mentor Yang Pakar Dalam Perniagaan!


Wow! memang seronok kalau sudah bertemu mentor yang cukup handal dalam perniagaan. Sesekali gunakanlah mentor tersebut dengan sebaik yang mungkin untuk mempelajari teknik-teknik untuk menarik seberapa ramai pelanggan di depan mata. Paling mengejutkan ada mentor yang dapat menarik ramai pelanggan diluar sana dan terus menyerbu masuk ke dalam kedai. Kadang-kadang kita tercari-cari apakah petua yang digunakan oleh mentor tersebut sampai membuatkan ramai pelanggan menyerbu masuk ke dalam kedai tersebut. Jadi janganlah malu untuk bertanya mentor yang betul-betul bergeliga dan pantas berfikir untuk mengembangkan perniagaan anda. Saya akui memang saya masih dalam keadaan belajar dalam bidang perniagaan. Jika ilmu tidak cukup dan lebih banyak tak tahu daripada tahu boleh menyebabkan perniagaan itu lingkup. Jadi kita perlu sentiasa merujuk mentor-mentor yang begitu pakar dalam menentukan halatuju perniagaan kita dan boleh membawa kita lebih jauh dalam bidang perniagaan. Mungkin dulu saya kurang berminat dalam bidang perniagaan tetapi bila berjumpa dengan orang bisnes di Bangsar, Kuala Lumpur dan Kelantan, terus menaikkan semangat saya untuk pergi jauh dalam bidang perniagaan. Memang saya rasa beruntung terserempak dengan mentor-mentor hebat sebegini dalam hidup ini! (Pengalaman merupakan cikgu yang begitu hebat di dalam kehidupan dan kerjaya kita)

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...