Pages

Rabu, 27 Julai 2011

Terlepas Pandang.


Biasa bagi seseorang yang bekerja di retail atau di pasaraya mengalami situasi terlepas pandang terutama bagi barang yang rosak dan sudah menghampiri tarikh luput. Mungkin ini memberi kesan kepada pelanggan yang peka dengan tarikh luput sesuatu barang. Jadi jangan salahkan pelanggan anda jika pelanggan anda memulangkan barang yang sudah hampir luput. Mungkin kita perlu lebih peka dengan barang yang lagi 6 bulan yang akan mencapai tarikh luput. Selain itu kita perlu lebih peka dengan harga barang. Adakala rakan-rakan sekerja yang tersilap punch harga pada barang tersebut dan mata kita perlu lebih tajam lagi untuk mengelakkan pelanggan-pelanggan kita ragu-ragu untuk membeli barang di kedai kita. Harga barang yang tertera pada barang itu perlulah harga yang tidaklah terlalu jauh dan tidak terlalu rendah dari harga yang dicadangkan oleh pembekal. Seboleh-bolehnya harga tersebut dalam keadaan terkawal dan berpatutan untuk pelanggan. Dibimbangi pelanggan akan membuat aduan kepada bahagian pengguna, jika kita meletak harga yang tidak munasabah.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...