Pages

Jumaat, 1 Julai 2011

10 Tahun Bersama Dalam Retail!


Hari ini genaplah 10 tahun saya bekerja di kedai farmasi di bandar Mersing, Johor. Banyaklah cabaran yang saya tempuhi bersama dengan rakan-rakan sekerja yang banyak membantu saya dalam retail. Antara cabaran yang begitu mencabar sudah tentulah terkena sihir, pukau, sabotaj, kecurian, penipuan, talam dua muka dan herdikan pelanggan yang saya tidak ketahui asal-usulnya. Pernah dulu saya hampir berhenti kerja di sini tetapi bila hati sudah kuat dengan sokongan staf yang begitu berpengalaman, saya teruskan juga kerjaya saya sebagai retail pharmacist disini. Memang adakala kita berada di bawah dan adakala kita berada di atas. Yang penting kita perlu bersyukur dengan apa yang Allah beri kepada kita. Niat kita perlu ikhlas dan jangan menipu kepada pelanggan. Berilah perkhidmatan yang terbaik kepada pelanggan walaupun kita mengalami sebarang masalah. Saya mengucapkan terima kasih kepada rakan-rakan sekerja yang menjadi tulang belakang yang begitu kuat untuk memberi sokongan yang padu kepada saya untuk pergi lebih jauh dalam bidang perniagaan yang penuh dengan cabaran. Tanpa mereka mungkin saya tidak sampai begitu lama di sini. (Hati perlu kuat semangat untuk menempuh segala halangan yang menanti dan kejayaan akan datang tanpa kita sedari)

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...